søndag 24. januar 2016

Ull strømpene til Maren...

...som jeg strikket til henne for en stund siden
er godt brukt -og de trengte virkelig et "løft"
Etter å ha prøvd å stoppe hullene 


fant jeg fort ut at det ble et dårlig resultat...
Jeg hadde ikke stoppe garn og det garnet jeg brukte var altfor tykt!

Så da klippet jeg rett og slett av føttene på strømpene


tenkte det måtte bli bedre å strikke en ny fot,
som tenkt så gjort
Ikke hadde jeg mer av samme garnet 
som jeg strikket strømpene av (Navia trio, tror jeg det var)  , 
men fant noe som ligner (Ren ny ull).

Jeg strikket forsterket hæl denne gangen


Så fikk strømpene en liten ansiktsløftning; jeg strikket samme mønster på foten som på leggen.
Det ble fint, syns jeg. Håper Maren liker det også!


Ingenting er bedre enn at hjemmestrikka gaver blir godt brukt, 
det varmer en strikkers hjerte!

Her følger noen glimt fra søndagsturen













Ikke fritt for snø utenfor huset...


Hagemøblene er dekket av snø,
Det er nok en stund før de blir tatt i bruk...


men snart kommer sola!
Ser du sola skinner på fjelltoppene på bildet?

Ha en fin-fin dag!

16 kommentarer:

  1. Strømpene blir som nye med ny fot. Det var lurt. Veldig fine er de også, og jenta blir sikkert superglad for å få "nye" yndlingsstrømper;) Vi fikk også store mengder snø sist uke, men et par dager med mildvær har fått fart på sakene.

    SvarSlett
  2. Flotte strømper og herlig fine vintersbilder!
    Klem fra PillePalle

    SvarSlett
  3. Vakkert i nord!
    Metoden med å strikke ny lest er jeg vokst opp med, og resultatet ditt ble jo kjempebra! Artig at gaver blir brukt og slitt. Ingen ting gleder en giver mer.
    Det er blitt mildere, og skiføret var prima i dag selv om det ikke ble lange turen.
    Du tippet nok riktig ang sport på Tv og strikking. Det har også blitt tid til å besøke svigermor på sjukeheimen samt en lynvisitt i samme slengen.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  4. Så lurt og strømpene ble nesten finere nå :)
    Flott vintervær dere har hatt i dag, her har det vært tåke og surt.
    God ny uke til deg!

    SvarSlett
  5. Det er ei smart løysing som eg og brukar. Det var nydelege strømper, og no blir dei som nye.

    SvarSlett
  6. De ble jo som nye!
    Hun bør være rett så fornøyd nå synes jeg ;)
    Forsterket hæl strikker jeg så godt som alltid, selv om oppskriften tilsier noe annet.
    Ønsker deg ei herlig uke i "snøhaugen" :)

    Klem fra Ann Elisabeth

    SvarSlett
  7. Så kreativ bruk av hullete strømper - de ble skikkelig fine og igrunnen enda finere. Håper hælen holder bedre nå. Brrr - det ser kaldt ut hos dere. Her ligger tåken tykk og det småregner :-)

    SvarSlett
  8. Flott du gjort det Britt... og enda vakrere enn før med mønsteret og forsterket hæl.
    Nydelig stømper og herlig varm. Takk for herlig bilder så vakre stemning... fantastisk blå landskap... jeg liker. Vi hadde snø såååå veldig fin. Jeg var hele uken med ski. Men nå kom 7 grader og regn :-( og vinteren er så lang ennå. Kanskje februar snøen igjen! Kos deg.
    God uke... Viola

    SvarSlett
  9. Du är så flink med att stikke! Tänk att komma på att klippa av och få ihop det och det blev så otroligt fint! Det är väldigt kul att det blir använt det man kämpat med! Fast du behöver nog inte kämpa så mycket för att få till det, du har det i dig, liksom!
    Oh, det blir lite tjatigt, men såååå vackert och jag ser toppen med solen på! Jaaaa, jag kommer ett år, och så bra med Leia och Nisse, då vet jag! Nu börjar det snurra i mitt huvud igen.....jag vill, jag vill, jag vill!
    Kramar

    SvarSlett
  10. Du är så flink med att stikke! Tänk att komma på att klippa av och få ihop det och det blev så otroligt fint! Det är väldigt kul att det blir använt det man kämpat med! Fast du behöver nog inte kämpa så mycket för att få till det, du har det i dig, liksom!
    Oh, det blir lite tjatigt, men såååå vackert och jag ser toppen med solen på! Jaaaa, jag kommer ett år, och så bra med Leia och Nisse, då vet jag! Nu börjar det snurra i mitt huvud igen.....jag vill, jag vill, jag vill!
    Kramar

    SvarSlett
  11. Dette var en lur løsning! Og sokkene ble jo som nye :) Her har mildværet satt inn, og idag er første dag det har vært mulig å gå ut uten piggsko på et par uker.

    SvarSlett
  12. Du er så oppfinnsom og dyktig, ble jo helt nye skker dette. flotte naturbilder. ha en fin dag.

    SvarSlett
  13. Så flotte de ble, som nye igjen. Det kommer godt med med lange varme ullsokker i kulden :)

    SvarSlett
  14. Nydelige bilder1 Jeg må le, slik har jeg også gjort med flere strømper! Ha en herlig helg!

    SvarSlett
  15. Så artig å sjå at du klipte av og strikka ny fot på strømpene.
    Slik brukte mor mi, og svigermor å gjere det nåR dei lange ullstrøpene
    mannene brukte på skipsverftet fekk hol på hælane og under.
    Lur måte å gjere det på.
    Nydeleg naturbilder.
    Denne helga skal sola kome inn i stova hos oss, men i dette veret trur ikkje ho vil det.
    Takk for koseleg kommentar om teppet mitt.

    SvarSlett
  16. Så lurt å gjøre det slik! Hadde jeg aldri tenkt på😊. Flotte naturbilder😀

    SvarSlett