tirsdag 26. mai 2015

Votter til en liten venn ♡



Jeg fikk en "nødmelding" fra mamman; vottene til bestemor sin skatt er for små og behovet for litt lettere votter (såkalte sommervotter her nordpå) hadde meldt seg.
Bestemor er selvfølgelig ikke sein om å kaste seg rundt med strikkepinnene!

Oppskriften "Barnehagevotter" fant jeg hos Hjemmelaget
http://hekle-strikke.blogspot.no/2012/11/oppsrift-barnehagevotter.html


Og så fikk jeg brukt restegarn, jippi!
Vottene ble strikket i merinoull fra Sandnes garn på pinner nr.3.
Vrangborden er strikket på pinner nr.2,5

Superfine votter som jeg helt sikkert blir å strikke flere av.



Nydelig vær i dag. Bildet ble tatt på ettermiddagens trimtur til vardene.
Det grønnes mer og mer i skogen.
Store ste til venstre i bildet og deler av Sagtindene/Bessitindene til høyre.

Håper du kan nyte go'vær hos deg også!

♧♧♧♧

13 kommentarer:

  1. Barnehagevotter er tingen for små hender. Koselig med slike ønsker. Vakkert turbilde! Det er ei fin tid nå utover, lyst og fint i godvær.

    Klem fra Kristiansund

    SvarSlett
  2. Så enkle og fine barnevotter, eller Bestemorvotter, som du kaller dem ;)
    Ser lenger ned her at du hadde strikket skistrømper i STERK. Det er et nydelig garn, men det er best til kosesokker har jeg funnet ut. Ja, slike som de grønne her i innlegget under. Jeg har nesten maken sokker, strikket med Sterk, og da holder de seg pent, til sånn kose-inne-bruk . Skistrømper må du nok bruke annet garn til, kanskje med ull og litt nylon forsterkning i?

    SvarSlett
  3. Kjempefine votter, disse står på lista mi også :) Kanskje til høsten.

    SvarSlett
  4. Flotte votter, ser ut som en god fasong som sitter godt! Her venter vi også på sommeren...

    SvarSlett
  5. Så fine vanter og dejligt lange! Og hvor er det et smukt landskab, du har fotograferet.

    SvarSlett
  6. Jeg har også disse på lista mi, de er så enkle og fine:) Flotte farger du har valgt:) også så gøy med slike meldinger, da er det bare å strikke i vei;)

    SvarSlett
  7. Fine og gode votter. Barnehageprsonalets favoritt.
    Eg har strikka til minste barnebarnet (blogginnlegg).
    Så nydeleg ver du har. På hurtigruteturen har me hatt det fint på alle måtar, men grått ver kvar dag. i dag onsdag ankom me Kirkenes i strålande ver. Kanskje me får midnattssola som me har sett etter :)

    Ha ei fin veke vidare.

    SvarSlett
  8. Så fine småvotter! Takk for link - de skal jeg prøve meg på :)
    Ønsker deg flotte solskinnsdager fremover!

    Ann Elisabeth (som venter på sommervarmen....)

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  10. Flotte votter! Takk for linken, kanskje noe for mine også dette:)
    Nyt mai til ende, jeg venter på varmen:)

    SvarSlett
  11. Fine votter, som nok sitter godt på. Og så fint å få brukt opp noen rester:)

    SvarSlett
  12. Så fine :) uff, jeg bruker votter om morgnenen jeg også, når jeg sykler til jobb. Hvem skulle tro det var slutten av mai?

    SvarSlett
  13. De der har jeg oppskrift på. Må se å få strikket et par. Fine og ser ut som de sitter godt på.
    Klem

    SvarSlett