torsdag 29. mai 2014

Birgitte´s Mons&Molly-votter


Endelig har jeg strikket Mons&Molly vottene. Og en ting er sikkert; uglenes tid er ikke forbi!
Det fine mønsteret er laget av Birgitte med bloggen Birgittes forglemmegei.


Vottene er strikket i Sisu fra Sandnes Garn på pinner nr.3
Garnet har jeg hatt liggende en stund. Jeg var så heldig å få masse garn av ei dame som var slutta å strikke...
Endelig kom garnet til nytte, for det var akkurat denne garn-typen Birgitte hadde brukt på sine votter.



Sjekk den fine fletteborden! :)


Som du ser så er det forskjell på fargen i bildene...
De to første bildene er tatt ute i sola og de to siste bildene er tatt ute i skyggen.

Nå til helga skal jeg på fotokurs og det gleder jeg meg til. 
Jeg håper å lære mer om innstillinger på kamera, for der er jeg ganske blank...
Tenk, ei hel helg med fotografering, spennende! :)

Nå skal fridagen nytes i det gode været vi har fått!

Ha en fin dag du også! :)

19 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, Britt - herligt mønster og en smuk flettet bort! Og det lyder meget spændende med et fotokursus. God fornøjelse og ha' en dejlig dag.

    SvarSlett
  2. Så søte votter. Vakre fletter! Det blir spennende å få se resultatet av fotokurset etterhvert, her i bloggen din:) god helg!

    SvarSlett
  3. De var kjempe søte! Vrangborden var jo bare skjønn :) Kos deg på kurs, det høres gøy ut :)

    SvarSlett
  4. Nydelige votter, disse uglene er så herlige :) Kos deg på kurs, gøy!

    SvarSlett
  5. Ahhh kjære Britt jeg har funne ut nå i Norge er i dag fridag også - Kristi himmelfartsdag - 40 dager etter påske.
    Så du har fri i morgen også? Til er det så. I dag vi har farsdag. Og menn gå på tur mest. Min mann bli hjemme og så jeg lage mat veldig fint. Vi har hyggelig sammen. Ettermiddagen kommer barnebarn begge to med mamma. Så fint.
    Så jeg tar lille visitt her i blogg. Ha en riktig fin helg og masse glad med fotokurs.
    Vottene er veldig søt, deilig mønsteret og hyggelig med fletter bort. Vi hadde fantastisk været sist og så jeg var mye med sykler og ikke strikke. Men pinner venter. Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Viola! Jeg har nok ikke fri i morgen, men drar avgårde på kurs etter jobb :) Fortsatt god Kristi Himmelfartsdag og farsdag! :)

      Slett
  6. Veldig søte votter!
    Fotokurs høres helt fantastisk ut! Det kunne jeg også ha trengt.

    SvarSlett
  7. Så fine vottene ble i sort og hvitt! Nydelig flettebord og koselig uglepar. Hilsen fra stolt mor til mønsterdesigneren;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skjønner veldig godt at du er stolt! Birgitte er kjempeflink! :)

      Slett
  8. Søte votter! Den fletteborden er så fin! Ser at du og jeg hører på samme lydbok. I dag har jeg innleda fottur-sesongen på fjellet. Fremdeles mye snø, men det gikk.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  9. Ja, utrolig flotte votter. Og en drøm av en vrangbord, i fletter! Syns Sisu er kjempefin til småstrikk. Godt fotokurs! Blir spennende å se hvor "proff" du skal bli☺
    -Anne-

    SvarSlett
  10. Så fine de ble i sort/hvitt! Morsomt å se de i ulike fargekombinasjoner:)
    Kos deg på fotokurs:)

    SvarSlett
  11. Eg misunner deg fotokurset. Skulle så gjerne lære meir om korleis ein kan
    stille inn kamera og få finare bilde.
    Flotte vottar, fantastisk med fletta bord.

    Fin fotohelg til deg !

    SvarSlett
  12. Det var flotte votter....og flettet vrangbord var prikken over i'en.

    SvarSlett
  13. Så flotte votter! :) Skikkelig herlige! :)
    Kos deg på fotokurs i helga, så moro! :)

    SvarSlett
  14. Så søte votter da :)
    Ønsker deg ei flott helg! Kos deg på fotokurs!

    SvarSlett
  15. Otroligt fina votter! Min mormor som var svensk sa alltid votter, men så bodde hon här, ganska nära norska gränsen, kanske därför. Och du har varit i Köpenhamn och jag har varit i ditt land, fast inte så långt upp, bara till Bergen men jag är glad för det!
    Agneta kram

    SvarSlett
  16. Nydelige votter!
    Har vært litt att og fram her, bare småpjusk, så er innom for å oppdatere meg. Ser du har på reisefot:) Masse flotte bilder og så smart å leie sykkel! 'Hundre år' siden jeg var der nå, men Rosendahl slott gjorde inntrykk.
    Og så spennendes med fotokurs!
    Ha en fin uke videre :)

    SvarSlett
  17. Jag bara måste svara - jag arbetar inte som reseledare. Vi hade våra japanska vänner på besök, vi har bott i Japan för sådär 200 år sedan känns det som . och nu kom dom och ville så klart se lite Norge. Så vi åkte tillsammans en hel hop på 12 personer så det verkar nästan som jag var en hel resebyrå. Jag älskar Bergen och det har jag alltid gjort, dit får du åka igen, så snart som möjligt!
    Kram

    SvarSlett