lørdag 14. desember 2013

En himmel full av stjerner...

 
 
...eller rettere sagt; her ser dere et strykebrett fullt av ferdigheklede og nystrøkne julestjerner...
Jeg ble så inspirert av Ruths datter og hennes stjerner at jeg måtte hekle noen jeg også.
 
 
Og, som Ruths datter sier, så er de lette og raske og hekle!
Jeg fant garn fra garnlageret (bomullsgarn) og brukte heklekrok nr.2.
 
 
Så da blir det gjerne noen stykker når man først er i gang!
 
 
Jeg synes de er fine og dekorative.
 
 
 
...og tror du ikke at noen smatt inn i denne pakken her...
 
 
og andre smatt inn i denne pakken her...
 
 
Så da får jeg hekle flere -og de skal få pryde heimhuset i jula :-)
 
Ha ei fin adventshelg!
 
 


23 kommentarer:

  1. Ja veldig fin er julestjerner og kanskje kjempeflott på juletre :-) i alle fall en hyggelige gave med.
    Du er hurtig med gave pakke inn Britt - jeg vil begynne i dag også.
    Ha en koselig adventshelg. Vi har 0 grad og frosten, jeg håper snø kommer tilbake snart. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Så flotte stjerner! Må prøve meg på noen slike, tror jeg...

    SvarSlett
  3. Så flotte stjerner!!!! Så koselig med personlige gaver!!!!

    SvarSlett
  4. De stjernene var skikkelig søte og dekorative.

    SvarSlett
  5. Du er så produktiv, eg har laga eit par tre stk berre.
    Eg likte den blanke fine tråden du har brukt, dei glitra nesten.
    I fjor la eg små hekla hjerte i nokre pakkar og trur mottakarane likte det :)
    Får sjå kva eg rekk siste veka.
    Fin tredjesøndagiadvent frå Anne-Mari

    SvarSlett
  6. Ja, desse stjernene er veldig fine:) Kjekt å kunne gi vekk nokre til dei som ikkje heklar sjølv.

    SvarSlett
  7. Så flotte stjerner - kriblende inspirasjon☺
    hilsen fra Berit

    SvarSlett
  8. Kjempefine stjerner.....nydelig pynt og kjekke små gåver. Dei har eg planer om å lage sjølv. Mønstra er utskreva og klar :))
    Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  9. Lekre stjerner! Jeg har sett på dem, jeg også, men foreløpig er det blitt med det. Kjenner meg så igjen med å putte noe heimelaga oppi pakkene eller ved siden av julekortet. Er det rart at vi aldri blir ferdige til jul?

    Riktig god 3. søndag i advent!

    Klem

    SvarSlett
  10. Flotte stjerner, tid til det meste ser jeg. Moro med alternativ julepynt. Må klare oss med jallapynt her i Thailand . Eller så har vi det bra, har regnet kraftig de siste dagene, men snart kommer solen.

    SvarSlett
  11. Vilka fina stjärnor och garnet ser så där lagom glansigt ut. Är det kritvitt eller lite vintervitt? Väldigt söta!
    Agneta kram

    SvarSlett
  12. Så fine stjerner. Kan pynte hva det enn skulle være :)

    SvarSlett
  13. Så søte og flotte stjerner. Skulle ønske jeg var flink til å hekle. Disse var så enkle i formen, men samtidig veldig dekorative! Ønsker deg fin tredje søndag i advent!

    SvarSlett
  14. De er så søte de stjernene! Enkel og veldig pen pynt. Den som kunne hekle...;)

    Ha en fin førjulstid videre!

    SvarSlett
  15. De er så fine de stjernene, skal si du har heklet mange :) Tror jeg må prøve meg jeg også.
    Ha en fin uke.
    Klem

    SvarSlett
  16. Ja de er så koselige disse stjernene. Og så lette å lage. Kjekt å se at du likte dem du og.
    Klemmer herfra

    SvarSlett
  17. I love these stars! They are so perfect and festive Britt. :-)

    SvarSlett
  18. Tuusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min, det blir satt stor pris på! Fantastisk flotte stjerner du har heklet! Ha en flott førjuls uke hos deg!

    SvarSlett
  19. Mycket fina stjärnor! Vackert att ha en massa på rad.

    SvarSlett
  20. Er bare innom for å ønske deg og dine en riktig God Jul! :)

    SvarSlett
  21. Å, de var nydelige! De må jeg finne oppskriften på og lage noen selv også :-)
    Kjempefin blogg du har, så jeg titter nok snart innom igjen. Ha en fin førjulstid!

    SvarSlett