fredag 6. september 2013

Nytt strikketøy og nytt leketøy

 
 
Joda, jeg burde gjøre ferdig noe av det som allerede er på pinnene...men det er snaaart avsluttet...Jeg skulle jo bare på garnbutikken og ha litt påfyll av garn for å avslutte marius-genseren...så oppdaget jeg plutselig at det var 50% salg på noe garn der... (ups!) Det er ikke så lett å overse sånt uten videre. Noe leste -og vottegarn ble med meg hjem, som om jeg ikke hadde rikelig av den slags fra før. Og da jeg kom hjem bare måtte jeg begynne å strikke litt på vaffel-lestene, selvfølgelig...
mer om dem etter hvert.
 
Så over til det nye leketøyet. Vi har kjøpt macro-linse til kameraet. Det må selvfølgelig testes ut.
Ser at jeg må øve meg på både innstillinger og bruk... Det ble litt uklare bilder,
 men jeg lærer vel å bruke det etter hvert.
 
 
Og nå er det plutselig fredag igjen, ukene flyr!
Det hadde vært toppers om det nydelige været fortsetter hele helga
slik at vi får til en topptur eller to!
Håper du får en strålende helg i godt høstvær du også! :-)
 


14 kommentarer:

  1. God helg!!! Fine farger du har valgt å strikke med!!! Og makrolinse er så gøy - kos deg med den!!!!

    SvarSlett
  2. Så spennende, både garn strikk og nytt leketøy til kamera. Dette med fotografering må være noe nedarvet, mange i fam har det som hobby. Ståle, søskenbarnet ditt på Nesøya legger ut mange fantastiske bilder på FB. Han har fotoutstyret i orden. Ha en fin helg

    SvarSlett
  3. Örgü süper!! fotoğraf süper!! Selam Türkiye'den. :)

    SvarSlett
  4. Dejligt med nye "legetøj" og smukt tørklæde i forrige indlæg.
    Rigtig god weekend, stine:)

    SvarSlett
  5. Så herlige farger det blir på de sokkene, det likte jeg :)
    Gratulerer med ny linse, så gøy! Jeg har en drøm om et bra fotoapparat.....
    God helg.
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjekt å ha makrolinse, men einige i at det er ein læringsprosess...
    Eg vil kjøpe meg ei fotobok eg kan få tips.
    Eg syns bilda dine er fine !
    Og så herlege fargar du strikkar. Til å bli glad av :)

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Skikkelig flotte farger på garnet! Dette blir "gladsokker".

    Makrolinse står på ønskelista mi. Jeg burde vel minne nissen på at han glemte den sist jul,
    men at han nå har en mulighet til å rette opp "glippen". Det er ikke lenge igjen til jul....

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ny linse! Det ble jo kjempefine bilder, synes jeg.
    Å besøke garnbutikker er og blir risikosport, for plutselig sitter vi med mye mer garn enn vi hadde tenkt. Og tilbud er jo ikke til å motstå..
    Men det blir fine sokker.

    Riktig god helg! Her har vi regn i dag etter uker med finvær.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  9. De sokkene kommer til å bli fine :)
    Heldige deg som har fått ny linse! Jeg tar fremdeles mine bilder med mobil kamera........ Kan jo ønske meg kamera til jul :D
    God helg til deg!

    SvarSlett
  10. Stadig nor nytt å spore på sida di, søster :-) Stiiilige sokker - og sjalet ble jo bare lekkert! Tipper at du kommer til å beherske den linsa kjappere enn kjappest. Det er uansett motivene som betyr mest - og der er du jo så kjempegod! Ha en superduper helg ;-)

    SvarSlett
  11. Jeg elsker fargekombinasjonen din. Og det er lov til å kjøpe garn på salg, det er sikkert. Er det gaver du strikker, kanskje?
    Jeg skal få strikket litt i helgen. Formen er fremdeles laber, og da er strikking et godt alternativ.
    Ønsker deg en god helg, og håper været holder til en topptur.
    Ps: den røde akvarellen vises i stort format inne hos meg........

    SvarSlett
  12. Så flotte farger sammen! Sto og vurderte garnshopping på mandag, men fant ut at jeg hadde nok hjemme..
    Nydelige bilder, og kameraet finner du nok ut av!

    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  13. Jeg sier prisen på bildet: 4000 kr
    Da er det så dyrt at jeg kan beholde det selv.......om ikke noen har god råd og veldig lyst til å ha det.
    Et lite hakk i rammen er det også på den. Men bildet er rammet inn med glass.
    God helg fortsatt........her ser det ut til at det blir enda en flott dag.

    SvarSlett
  14. Så kul med makro fotografering! Det är liksom en helt ny värld som öppnar sig!
    Jag tycker du har lyckats med det på en gång!
    Kram

    SvarSlett