søndag 28. juli 2013

Lørdagstur til Jyppyrä

 
En flott sommerdag for 10-på-topp
og vi tok turen til Jyppyrä  876 m.o.h
 
 
Første stopp på Gemammeri
Koselig å kunne ha med Mats, Maren og Cisca på tur denne gangen!
Og som Maren sier; det er jo fantastisk å bare ta på seg sekken ved huset og spasere rett ut i denne herligheten!
 
Fin utsikt til Reisaelva og fjellet Storeste til venstre i bildet
 
Neste stopp Baiskit, må jo dokumentere at vi har vært innom!
 
Baiskitvannene
 
Deilig med en dukkert og vannlek i sommervarmen!
 
Himmelblå
 
Liten pust i bakken
 
Her har vi nådd toppen, utsikt inn Reisadalen
 
Utsikt over til fjellet Storeste
 
Viktig med dokumentasjon og klipp i 10-på-topp-kortene :-)
 
Hva er vel bedre enn brødskive med brunost og kaffe mens man nyter den flotte utsikten!
 
 
 
Takk for at du ble med! :-)
Mange, mange takk for hyggelige kommentarer på forrige innlegg
om Primulateppet, setter stor pris på det! :-)
Og like mange takk til Anne på "A`s almanakk" for tips om bildestørrelse på bloggen, akkurat det hadde jeg fundert veeeeldig lenge på- før jeg fikk hjelp! Ser at jeg må justere litt på oppsettet på bloggen for å unngå at ting "kræsjer" i hverandre, men det får jeg ta etter hvert...Ikke tid nå, for nå skal godværet nytes og jeg tror faktisk at det blir en ny tur i dag!
Ha en fin-fin dag du også! :-)
 
 


6 kommentarer:

  1. For en fantastisk tur dere har hatt, aldeles nydelige bilder. Vårt land er vakkert. Det kan ta pusten fra enhver når en står på toppene og skuer utover. Jeg gleder meg til min fjelltur i Rondane i neste uke :)
    Sommerhilsen fra Anette

    SvarSlett
  2. Takk for at jeg fikk ta del i denne fine turen. For et fantastisk landsdel dere bor i, og jeg er imponert over de fine turene dere tar. Ha fortsatt en fin sommerdag med familien. klem

    SvarSlett
  3. Jag hittade till din blogg via någon annan blogg och jag bara föll pladask för bilder och dina handarbeten och så att du bor i det som absolut måste vara världens vackraste land och du visar det också, med fantastiska bilder. Den dag jag blir riktigt riktigt rik så drar jag från Sverige och bosätter mig vid ett fjell i Norge, så får det bli!
    Agneta kram

    SvarSlett
  4. Nok av toppar å bestige i det flotte landskapet der nord!

    SvarSlett
  5. Det ser ut veldig godt - tusen takk for fine bilder.
    Ha en herlig kveld. Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. For et landskap!! En nydelig tur dere har hatt!:))

    SvarSlett