onsdag 17. juli 2013

"Fløy en liten blåfugl...."

 
....og landet her hos meg!
 
 
Om det var den som fikk meg til å endelig komme i gang
 med et gammelt prosjekt er ikke godt å si, men nå er det i alle fall ferdig.
Renoveringen av to gamle nattbord som jeg skrev om her.
 
 
Kan egentlig ikke skjønne at det tok over ett år før jeg kom i gang, men sånn er det bare.
Sannheten er at min snille samboer gjorde arbeidet med å pusse ned begge bordene (det var vel egentlig det jeg grua for, tror jeg)...så da var det bare malearbeidet (selveste kosearbeidet!) som gjenstod til meg.
 
 
Jeg er fornøyd med resultatet og liker veldig godt knottene.
Nattbordene skal få plass på gjesterommet.
 
Som kanskje noen husker så har jeg et hekleprosjekt på gang.
Før jeg begynte med det laget jeg noen prøvelapper for å se på fargekombinasjoner.
 
 
En slik liten prøvelapp ble plutselig til en liten restegarn-duk...
 passe stor til et nattbord...
 
 
Det er bare det at fargene ble helt feil til nattbordet,
eller rettere sagt til den blå knotten og blåfuglen...
Ja, ja, får kanskje sette opp et par små, blå hekleduker på "arbeidslista".
 
 
Men først skal jeg få gjort ferdig teppet jeg holder på med...det har blitt liggende en stund i påvente av garn. Men nå er garnet kommet i hus, så det er bare å sette i gang!
Ha en fin-fin onsdag! :-)
 
 


14 kommentarer:

  1. Åååå, de ble fine, og de knottene var bare helt herlige :) Skjønner godt at du gruet deg litt til pusse arbeidet, det er da noe av det kjedeligste som fins. Men, så blir det jo så fint etterpå :)
    Ha en flott sommerdag!
    Klem

    SvarSlett
  2. Skikkelig fine nattbord, og så de lekre knottene da. Bra jobba!

    SvarSlett
  3. TTT ...ting tar tid...heter det jo. Og jeg kjenner meg så godt igjen der. Når man blir ferdig, sier man til seg selv: hvorfor gjorde jeg ikke dette tidligere.
    Så fine knotter, da. Prikken over i' en det.
    I dag er det så varmt og tung luft, så all energi er borte etter en dag på jobb. Har endel å gjøre her hjemme, men sparer det til senere i kveld, når varmen har roet seg.
    Nei, jeg klager ikke. Er kjempeglad for det fine været. :)

    SvarSlett
  4. STILIG.....du er flink. Ble ikke så verst med den hekladuken på nattbordet. Du har sikkert flere prosjekt pågang, gleder meg til å følge med.

    SvarSlett
  5. Sette må vel betegnes som særdeles vellykka! Kjempefine nattbord, og jeg hadde gladelig lagt på heklabrikken i de fargene den har og vært fornøyd.

    Flere heklaprosjekt er alltid spennende. Gleder meg til å se.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Det er rart med det. En utsetter og utsetter, men når en endelig er kommet igang er det gjort på et øyeblikk. Nattbordene ble nydelige og knottene passet perfekt :) Heldige gjestene dine :)
    Sommerhilsen fra Anette

    SvarSlett
  7. Så utrolig sjarmerende og fint nattbord!! Du er så kreativ :)

    SvarSlett
  8. Av og til er det slike "små" ting som en vakker skuffeknott/håndtak som gir oss det ekstra puffet som skal til for å få ting ferdig. Nattbordene ble jo sååå fine! Helt nydelig, blir nok koselig med noen hekladuker på! :) lykke til med hekleprosjektet ditt! :)

    SvarSlett
  9. Disse to nattbordene ble jo reine skatter. Nydelig med flotte knotter. Stilig heklearbeid til også.
    Klemz

    SvarSlett
  10. The bedside tables are perfect...and the blue birds (of happiness) are an especially nice touch. Oh yes I see a blue crochet project in the works. ;-)

    SvarSlett
  11. Koselige nattbord! Gamle møbler er fulle av sjarm.

    Takk for koselige kommentarer på bloggen min! Jeg har ikke lest så mye blogger på en stund - har vært på farten og innleggene i det siste har vært lagt inn på forhånd (litt juks er lov i ferien :-)

    Flotte turbilder du har lagt inn i tidligere innlegg! Er dette i ditt nærområde? Vi må reise langt av sted for å komme til noen "ordentlige" fjell, og storslagne utsikter tar helt pusten fra meg. Det er så flott!

    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi er veldig heldige som har flotte fjell rundt oss her vi bor! Og ikke minst er vi heldige som er i stand til å komme oss opp på toppene...om enn noe tungpusta ;-)

      Slett
  12. Så flotte de ble :) Likte knottene kjempegodt!
    Gleder meg til å se hva det blir det du hekler på :D

    SvarSlett
  13. Noen riktige perler av noen nattbord ble det - samarbeid kommer det mye godt ut av ;-)

    SvarSlett