lørdag 9. februar 2013

Lørdagssysler

 
Det er fort gjort å fylle opp en blank lørdag formiddag!
Den ble fylt av hvetebakst:
Vaniljefylte boller,
Hvetestang med marsipan
og noen boller som skal fylles med krem og toppes med melisstrø;
Fastelavensboller selvfølgelig!
Baksten ble luftig og lett!- ja, VELDIG lett å spise :-)
og formiddagskaffen ble ekstra god med nystekt tilbehør..
Ellers er det jo kjekt å fryse ned baksten til høvelige anledninger.
 
Nå skal jeg kose meg med hekling!
Jobber fremdeles med pleddet...tidkrevende, men det vokser...
Ønsker deg en fin-fin lørdag! :-)


9 kommentarer:

  1. Så effektiv du har vært!
    Det så deilig ut :)
    Og teppet ditt blir utrolig lekkert!
    Ønsker deg en fin lørdag, klem

    SvarSlett
  2. Så flink du er,og dette ser godt ut. God helg.
    Klem

    SvarSlett
  3. Oi, så my godt du har bakt! Det blir nok noe baking her også, og nå ble jeg skikkelig inspirert! Pleddet ditt blir skikkelig fint! :-)

    SvarSlett
  4. Mmm, dette såg godt ut! Alltid godt med heimebakt:)
    Eg held på å bake brød, men bollebaksten tek eg i morgon. Det er godt med krembollar, men det er nok med den eine gongen. Snart skal eg steike litt sveler til kaffimat:)
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  5. Herlig med gjærbakst. Det smaker like godt som det lukter. Det er hverken fastelavnsboller eller morsdagskake her i huset i dag. Har tilbrakt formiddagen på Uvdalsstugo med strikking og litt salg...
    Koselig.

    Ha en fin lørdagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Ingenting er som lukten av fersk jærbakst i huset...

    SvarSlett
  7. Looks like a great way to spend a Saturday!

    SvarSlett
  8. Åååå jeg kjenner nesten lukta av nystekt. Flink du. Men vi kommer ikke bort her heller. Lutefinken i går, nydelig. Kvæfjordkake til kaffen med masse fersk jordbær. Bare så synd at Bjørn og jeg er nedsyltet i forkjølelse. Så det skal ikke overraske at vi legger igjen noen basiller. Ha fortsatt en fin morsdagshelg.

    SvarSlett
  9. Dette så ut som en drømmelørdag! : ) Herlig med hjemmebakst og håndarbeid. : ))

    SvarSlett