lørdag 26. januar 2013

Restegarnsgaloppen

 
 
 

Jeg ser at det går mye i restegarn rundt omkring hos flere bloggere. Jeg har også fått minket lageret en del, men det er mye igjen... Lestene er laget av gammelt ullgarn (navnelapp er forsvunnet for leeeenge siden!) Enkel strikk fra eget hode i rett og vrang på pinner nr.2,5.
 
 
Har mye rester av PT2 ullgarn og har laget veldig mange fingervanter, her er et par i mørkegrått.
Har tidligere skrevet innlegg om fingervantene og henvisning til mønster her.
 
Etter noen døgn borte på jobb er det fint å komme hjem for å ta fatt på en del prosjekter.
Det er nok å gripe fatt i, for å si det sånn. Kjøkkenskapene skriker etter å bli ferdig behandlet,- og jeg kjenner at det skal bli greit å få den jobben gjort!
 
Innimellom hekles det på langtidsprosjektet...
 
 
Er kommet sånn ca halvveis, så det gjenstår en del!
Sånn går no dagan. Og det er gode dager!
Vi har det kaldt med minus 12 grader og vind, så da er det midt i blinken å sitte inne ved ovnen med håndarbeid og kaffekopp...og drømme videre om nye prosjekter!  
 
Ønsker deg ei super helg! :-)


8 kommentarer:

  1. Flotte restegarnssokker! Det kan ingen se, for fargene står så fint til hverandre synes jeg.
    Liker pulsvantene dine også, kjekt med tommel på.

    Her er det rene mildværet i dag, bare 8 minus og litt snø i lufta.

    God lørdagskveld!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Stilige sokkar! Dei sat jammen fint på føtene:)

    SvarSlett
  3. Fine sokkar. Du treng nok desse i det kalde veret.
    Så dokke har masse snø der du bor altså. Her er ingen snø, men kalde vind, idag orkar eg ikkje gå ut....
    Har hatt besøk av borneborn sidan i går og kosa oss skikkeleg.

    Ynskjer deg ein fin laurdagskveld :)

    SvarSlett
  4. Du lager så mye fint! Kjekt å få krympa restelageret litt! ; ) Fortsatt god helg til deg! : )

    SvarSlett
  5. Lekre saker du viser her idag :)
    De pulsvantene må vel prøves en gang...
    Har lyst på å gjøre så mye forskjellig, så må bare ta det pø om pø ;)
    Ha ei flott helg!

    SvarSlett
  6. Det teppet ser spennende ut. Gleder meg til å se det ferdige resultatet :-)

    SvarSlett
  7. Jeg ønsker deg mange glede med restestrikke. Strømper er deilig
    og teppe er veldig interessant.
    Ja vinter er tilbake ved oss - vi hadde 8 grad og mange regn - og nå er minus 10 grad og snø. Men vi har solen også og det er fantastisk.
    Og jeg liker snø med solen veldig. Hjertelig hilsen fra Tyskland sender deg Viola.

    SvarSlett
  8. Flotte lester og pulsvanter, og det teppet må jo bare bli deilig :)
    Kjekt å bli kvitt litt rester, har endel av det her også...

    SvarSlett